Всеукраїнський тиждень права

2019-12-13

/Files/images/IMG_20191210_114546.jpg

В Черняхівському НВК в рамках Всеукраїнського тижня проведено ряд заходів, що сприяють вихованню почуття власної гідності, правову свідомість, уміння дотримувати обов’язків та користуватися своїми правами.

Учні 5 класу класний керівник Заболотна Л.А.) разом із учнями 1 класу (класний керівник Придибайло Н.В.) провели виховний захід «Права й обов’язки». В ході заходу королева Навчання, королева Руху, королева Культури, королева Порядку та Конституція привітали учнів 1 класу та ознайомили дітей з поняттями «право», «обов’язок», з правами та обов’язками, що гарантуються законом, Декларацією прав людини. Судді розглянули скарги потерпілих - учнів 1 класу в ролі Буратіно, Попелюшки, Вовка, Дюймовочки, Колобка, визначили, хто порушив закон. Дійшли висновку, щоб жити щасливо, ні в якому разі не порушувати права та обов’язки.

Під час Всеукраїнського уроку «Права людини» у 6 класі (класний керівник Довлєтова О.І.) учні ознайомилися з правами та обов’язками учнів, з притчею про Добро та Зло, дійшли висновку, що люди повинні жити за загальнолюдськими правилами. У грі «Права та обов’язки» відокремили права від обов’язків. Переглянули презентацію про невидимих друзів та ворогів (обов’язок, лінь, совість, байдужість). Дійшли висновку, що лінощі – мати всіх вад. Учні усвідомили, що у кожного є права і обов’язки, і всі повинні їх добре знати; прагнучи відстояти свою свободу, не утискувати свободу інших; потрібно проганяти від себе лінощі, байдужість, займатися самовихованням, тобто діяти так, як треба, навіть якщо не хочеться; звіряти свої вчинки з моральними та правовими нормами. Учні дізналися, що місію захисника прав людини взяла на себе міжнародна організація ООН, яка створила документ «Конвенцію про права дитини». Під час «Казкової правової вікторини» виділили права, визначені «Конвенцією про права дитини», які були порушені стосовно героїв. Переглянули презентацію «Діти мають право», та дізналися, що при потребі можна звернутися до соціальної служби для дітей та молоді, до шкільного психолога, до дорослого, якому вони довіряють за допомогою. Обговорили поняття: права людини, декларація, конвенція. Висловили свої побажання до уряду України ( мир, свій дім, можливість навчатися та лікуватися, повноцінно харчуватися, заборона жорстокого поводження ). Дійшли висновку: вони є повноправними громадянами України та мають особливе право на піклування й допомогу держави; повинні добре знати свої права, поважати правопорядок і закон; належно виконані обов’язки надають можливість ще повніше здійснювати, утверджувати свої права; щоб всі права і закони , що містить Конституція нашої держави виконувалися, певною мірою залежить і від них самих.

З учнями 7 класу (класний керівник Гончар Н.А.) було проведено «Правовий вернісаж», в ході якого учні дізнались , що в стародавні часи справедливість встановлювалась силою, слабка людина не мала жодного права. З тих пір минуло багато часу. У 1948 році держави підписали «Загальну декларацію про права людини». Учні розглянули основні положення цього документа. Прослухали та обговорили ситуацію «Ви не маєте права». В кінці заходу діти відповідали на запитання «Казково - правового лабіринту».

Виховна година «Знай права, виконуй обов'язки» проведена у 8 класі (класний керівник Близнюк С.М.). Діти були ознайомленні з історією створення міжнародної організацією ООН. Потім учні класу пограли в гру мій обов'язок у ході якої зачитувалися певні обов’язки, які діти можуть виконувати в сім’ї, і якщо вони їх виконують то піднімають прапорець, і отримують фішку. В результаті хто назбирає найбільше фішок той найкращий помічник в сім’ї. Наприкінці виховної години разом з учнями класу розглянули приклади життєвих ситуацій діти давали відповіді як би вони вчинили в тій чи іншій ситуації.

Епіграфом до уроку «Права людини» в 9 класі (класний керівник Федотова Т.Г.) стали слова французького просвітителя Г. Лакордера «Порядний той, хто своє право вимірює своїм обов’язком». Протягом уроку учні ознайомилися з поняттям «права і свободи людини», їх видами, з’ясували, які обов’язки мають перед державою, попрацювали із Загальною декларацією прав людини, розглянули основні механізми захисту прав людини. Переглянули і проаналізували фільм «Історія розвитку прав людини». По завершенню уроку дійшли висновку , що для гідного життя і розвитку людина повинна мати певні матеріальні блага, цінності, змогу вчитися, працювати, вільно висловлюватися – це і є права та свободи людини.

Вчитель історії Близнюк С.М. провів інтелектуальну гру «Правовий брей-ринг» між учнями 9 – 11 класів. В ході правової вікторини, гри «Чорний ящик», інтелектуального штурму, правових шарад учні поглибили знання з правознавства, активізували знання з правознавства та історії.

В 11 класі проведена виховна година «Закон і ми» у формі «запитання – відповідь». Діти ознайомилися з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень серед молоді з метою їх попередження серед учнів школи. Учні користуючись картками із запитаннями – по черзі зачитували по одному питанню і відповідали на нього. Проаналізували ситуації, у яких описані певні вчинки школярів,

Кiлькiсть переглядiв: 19

Коментарi